Hexanet zabezpečuje španělské rychlovlaky
155 kilometrů svahů u železniční tratě mezi Cordobou a Malagou bylo posíleno pletivem s šestihrannými oky.
Ohromující rychlost
Rychlovlaky na trati Cordoba – Malaga mohou jet rychlostí až 350 km/h. Proto je bezpečnost a stabilita kolejí prioritou. K ochraně železnice tak muselo být nainstalováno šestihranné pletivo s tenkým drátem.
Pěkní králíci, ale ne pod kolejemi
Cesta z Madridu do Malagy vede na mnoha místech přes lesy a pole. V některých oblastech se počet králíků velmi zvýšil, jelikož zjistili, že svahy u železnic jsou nejlepšími místy pro nory. Podzemní díry a chodby tak mohou svahy oslabit a způsobovat sesuvy půdy, což by mohlo vést až k nehodám na železnici.
Hexanet, který nemůže být vykopán
Aby se zabránilo králíkům v kopání děr, bylo 1 300 000 m2 svahu kolem železnice zabezpečeno pozinkovaným pletivem hexanet s povrchovou úpravou z PVC. Splétané role 38 mm pletiva byly vytvořené na zakázku tak, aby tenké dráty (1,40 – 1,80 mm) byly schopné také ochrany před králičími zuby. Role pletiva Hexanet byly rozloženy, napojeny na sebe dráty a nakonec lehce pokryty půdou. Během 18-ti měsíční práce byly na místo dopraveny 1-2 kamiony plné pletiva Hexanet týdně.
Rychlejší dosažení cíle
Rychlostní železnice mezi Cordobou a Malagou je součástí projektu zvaného NAFA – Nuevo Acceso Ferroviario a Andalucía (Nový železniční přístup do Andalusie). Práce začaly v roce 1999 a kvůli komplexitě stavby trvaly několik let. Konstrukce části železnice mezi Malagou a Madridem zkrátila délku cesty mezi těmito dvěma městy až o 1,5 hodiny. Vlaky zde mohou jezdit rychlostí až 300 km/h, ale konstrukce kolejí vydrží rychlost až 350 km/h.