Kvalitní pojištění
Možná největší nedorozumění, které mezi pojišťovnami a jejími klienty  způsobuje zásadní střety a zlou krev, tkví v tom, že klienti nerozumí  rozdílu mezi pojištěním a spořením. To je samozřejmě chyba celkové  finanční gramotnosti, která je u nás velmi nízká, ačkoliv se situace  pomalu lepší.
 Na pojištění se nikdy nedá  vydělat – pokud se něco takového stane, jde buď o špatně sjednanou  pojistnou smlouvu, nebo o podvod. Pojištění nemá za úkol tvořit rezervy,  to je práce spoření. Stejně tak, pokud ukládáme peníze do pojištění,  nemůžeme doufat v jejich vrácení, ať už dojde, nebo nedojde k pojistné  události (výjimku tvoří rezervotvorná pojištění, například kapitálové  životní a podobně).
 I přesto jsou pojistné produkty nenahraditelné a důležité. Jde o vždy  připravený záchranný kruh, u kterého nezáleží, jak dlouho už si ho  platíme – zachrání nás vždy na základě toho, že jsme byli dostatečně  prozíraví na to, abychom si ho sjednali.
 Obecně platí, že čím menší rezervy máme, tím je pojištění důležitější –  máte obyčejný vůz a na kontě volné miliony korun? Pak asi havarijní pojištění nutně nepotřebujete. Budete ještě pět let platit leasing na svůj vůz a  na konci měsíce vám zbývá na účtu pár set korun? Bez havarijního  pojištění se můžete snadno dostat do situace, že nebudete mít ani  peníze, ani automobil.
 Pokud o pojištění uvažujete, ale nechcete za něj platit zbytečně vysoké  částky, existují velmi levné varianty, které i přes prvotřídní kvalitu  stojí zlomek ceny u pojišťoven. Takovými variantami jsou webové stránky  srovnávačů pojištění. Přestože je cena až o polovinu nižší, za produktem  stále stojí tytéž pojišťovny se silným zázemím a stabilitou, na kterou  se dá spolehnout.
