Tato luhačovická firma spolupracuje s celou řadou tuzemských designérů a patří mezi špičkové výrobce nábytku s řadou novinek.
„Mezi naše aktuální novinky patří ušákové křeslo FUGA, dále SHAGGY a NOMAD. V portfóliu našich výrobků jsou produkty, které získaly za design různá ocenění. Tři z nich – Vážka, Koxy a NO4S, byly dokonce zařazeny do publikace Hall of Fame,“ přibližuje na úvod zakladatel firmy mminterier Miroslav Maňas. Ten firmu založil už v roce 1992, letos tedy oslaví dvě desetiletí od svého vzniku. „Částečný vliv na naše rozhodnutí měla rodinná tradice, kdy se v minulosti řemeslo předávalo z generace na generaci,“ vrací se nazpět Miroslav Maňas.
Kvalitní řemeslo
A jaké technologie a postupy tato firma při výrobě původního českého nábytku používá? „Vycházíme z technologických možností a navrženého designu. Mezi naším čalouněným nábytkem najdete výrobky například i z laminovaných materiálů, jako je například NO4S od mladého designéra Jerryho Kozy,“ popisuje majitel firmy Miroslav Maňas. Hlavní důraz je především kladen na kvalitní řemeslné zpracování. Mminterier spolupracuje s předními českými designéry: vznikla tak řada modelů sedacího nábytku a výrobky pod touto značkou získávají prestižní ocenění na důležitých designérských soutěžích. Většina z vyráběných modelů vzešla ze spolupráce s designéry: zpočátku pro mminterier navrhoval Pavel Škarka, Martin Frank a Mojmír Čermák, později dostali příležitost mladí návrháři – Radim Babák, René Šulc, Pavel Srb, Jan Čtvrtník nebo Jerry Koza. Většina z nich v té době ještě studovala na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Před několika lety mminterier představil na Designbloku i rozkládací pohovku My skin od Jiřího Pelcla.
„Zejména novější kolekce se vyznačují vyhraněným designérským přístupem a kultivovaným rukopisem: mohutné, hluboké pohovky kubického tvaru, na nichž lze spíše polehávat než sedět, odpovídají celosvětovým módním trendům, křesílka na výrazné kovové konstrukci naopak provokují originálním tvarovým a konstrukčním řešením. Firma se vrací také k tvarům nábytku poválečných let a i v této oblasti dokáže najít originální tvarosloví,“ hodnotí přístup a design této dnes již tradiční české značky teoretička designu Dagmar Koudelková. „Žádné velké plány do budoucna nemáme, snažíme se o přirozený vývoj firmy,“ dodává lakonicky na závěr Miroslav Maňas.
Více se múžete dočíst v celém článku Český design má co nabídnout. Nezabudněte si také pročíst ostatní články ze sekce Český design.