Kvalitní pojištění
Možná největší nedorozumění, které mezi pojišťovnami a jejími klienty způsobuje zásadní střety a zlou krev, tkví v tom, že klienti nerozumí rozdílu mezi pojištěním a spořením. To je samozřejmě chyba celkové finanční gramotnosti, která je u nás velmi nízká, ačkoliv se situace pomalu lepší.
Na pojištění se nikdy nedá vydělat – pokud se něco takového stane, jde buď o špatně sjednanou pojistnou smlouvu, nebo o podvod. Pojištění nemá za úkol tvořit rezervy, to je práce spoření. Stejně tak, pokud ukládáme peníze do pojištění, nemůžeme doufat v jejich vrácení, ať už dojde, nebo nedojde k pojistné události (výjimku tvoří rezervotvorná pojištění, například kapitálové životní a podobně).
I přesto jsou pojistné produkty nenahraditelné a důležité. Jde o vždy připravený záchranný kruh, u kterého nezáleží, jak dlouho už si ho platíme – zachrání nás vždy na základě toho, že jsme byli dostatečně prozíraví na to, abychom si ho sjednali.
Obecně platí, že čím menší rezervy máme, tím je pojištění důležitější – máte obyčejný vůz a na kontě volné miliony korun? Pak asi havarijní pojištění nutně nepotřebujete. Budete ještě pět let platit leasing na svůj vůz a na konci měsíce vám zbývá na účtu pár set korun? Bez havarijního pojištění se můžete snadno dostat do situace, že nebudete mít ani peníze, ani automobil.
Pokud o pojištění uvažujete, ale nechcete za něj platit zbytečně vysoké částky, existují velmi levné varianty, které i přes prvotřídní kvalitu stojí zlomek ceny u pojišťoven. Takovými variantami jsou webové stránky srovnávačů pojištění. Přestože je cena až o polovinu nižší, za produktem stále stojí tytéž pojišťovny se silným zázemím a stabilitou, na kterou se dá spolehnout.