Po pařížském veletrhu Maison et Objet, kde se Marienberg účastnil výstavy Czech Selection, jsme nejen o rytém sklu, ale i plánech do budoucna hovořili s Michalem Jeřábkem, ředitelem této značky.
Co vás vedlo k založení značky Marienberg? A proč právě název Marienberg?
Chtěli jsme především vytvořit platformu, která v sobě bude spojovat vývoj, výrobu a obchod. Značka Marienberg navazuje na sklářskou tradici na našem území a snaží se ji udržet cestou inovací, řemeslného zpracování a vysoké umělecké úrovně.
V dnešní době průmyslově lisovaného skla není úplně jednoduché postavit a udržet značku založenou na rukodělné výrobě. Na jakou klientelu se zaměřujete?
Naše výrobky Marienberg nacházejí pozitivní odezvu u lidí, kteří mají rádi progresivní sklo s vysokou přidanou hodnotou.
S jakými designéry spolupracujete?
Výtvarníci jako Rostislav Materka nebo Jan Falta jsou zároveň zkušenými sklářskými řemeslníky. To jim dává vysoký cit pro sklo a jeho možnosti. Designérka Jana Černá s námi v tomto roce pracuje na nové kolekci nápojového skla. A v zahraničí spolupracujeme s návrháři, jako jsou například německá designérka Alexa Lixfeld, Edoardo Perri z Itálie nebo Nuray Arli z Turecka.
Více se múžete dočíst v celém článku Rytí skla v nové dimenzi. Nezabudněte si také pročíst ostatní články ze sekce Český design.